2011.08.13 21:48

[해외][11.3] GHOST TACTIC V4

조회 수 6619 추천 수 -1 댓글 13
[마음대로 번역입니다]

Hello!Everyone.
안녕하세요! 여러분.
I'm sorry for my poor English,I use translation software sometimes. 
Thanks Xiaoici for his help
영어가 부족해서 죄송해요, 제가 가끔씩 번역기를 쓰거든요..
Xiaoici님 도와줘서 감사합니다

What I have learned:
제가 배운것 :

Why is it called Ghost Tactics?
왜 Ghost 전술 이라고 불릴까요?
Because players are free to move as they like, just like phantom move about freely.
왜냐하면 선수들이 자유롭게 움직이는 귀신들처럼 자유롭게 플레이를 하게때문입니다.

The Balancing system of the AI:
인공지능의 밸런스 시스템 :
When you are leading, AI will surely try to fight back. If you dont change your mentality, the chances of losing ball will 
당신이 이기고 있을때, 인공지능(컴퓨터)은 다시 역습을 하려고 할것입니다. 만약 당신의 사고방식을  바꾸지 못한다면, 
increase; but, if you lower you mentality, AI will takes more time to get used to your tactic, and thus lower the chances
공을 뺏길 확률이 늘어날것입니다. 그러나, 만약 당신의 사고방식을 낮춘다면, 컴퓨터는 당신의 전술에 익숙해지는데 더 오랜 시간이 걸릴것 입니다. 그러므로, 공을 빼앗길 확률이 더 낮아질것입니다.
 of losing ball. So, i created "Control Tactic" to cover up my lead. 
그래서 저는 저의 승리를 위해"Control 전술"을 만들었습니다.
When up against strong team, DO NOT use "Control" tactic 1st, if not, what tactic do you use when you are leading?
강한상대를 상대하고 있을때에는 절대로 "1번째 Control 전술"을 사용하지 마세요, 만일 사용하신다면  당신이 이기고있을때 무슨 전술을 사용할것입니까?
 The attacking of Control tactic is not as good as Normal Tactic, that why i created only 2 tactics.
공격적인 Control 전술은 "Normal 전술"보다도 좋지 않습니다. 그래서 저는 2개의 전술을 만들었습니다.
When AI are losing, they fight back very fiercely! Can we copy what the AI does? ...... We got to stop dreaming about this!
컴퓨터가 지고있을때, 그들은 매우 치열하게 덤벼들것입니다. 우리가 컴퓨터가 하는것을 막을수 있을까요?
... 우린 이렇 꿈들에 대해서 멈춰야 합니다!

Due to the creator of tactics always been suspected to use cheats, therefore i would prefer using the results from others players to prove my tactics. 
전술을 만드는 사람들은 항상 다른 속임수를 썼을거라는 오해를 받기때문에 그래서 저는 제 전술을 증명하기 위해서
다른 유저들의 플레이 기록을 사용하는것을 선호합니다.
Thank you very much for your tests!
유저분들의 소중한 기록들 감사합니다!

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[해외][11.3] GHOST TACTIC V4

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[해외][11.3] GHOST TACTIC V4

Tactics
전술

Please DO NOT use only 1 tactic for the whole season, as AI will get used to your tactic. No matter whether you are 
절대로 단 한가지의 전술만으로 전체시즌을 보내지 마세요 왜냐하면 컴퓨터가 당신의 전술에 익숙해 질것이기 때문입니다. 당신이 어느 팀과 붙던 반드시 "Normal 전술"을 사용해주세요
against stronger team or weaker team, you must use "Normal Tactic". When you are leading, change to "Control 
Tactic" (abit of tweak from Normal formation) immediately. Control the situation, protect your lead, and can also prevent AI from getting used to your tactic!
당신이 이기고 있을때 "Control 전술"로 즉시 바꿔주세요. 상황을 유지하고, 승리를 이끄세요, 그리고 컴퓨터가 당신의
전술에 익숙해지는것을 막으세요
Tactic with "R" suffix means place your MC who use left leg to the right side, advantage to long shot and direct pass.
"R"이 붙어있는 전술은 오른쪽에 있는 왼발잡이 중앙미드필더가 롱슛이나 스루패스를 잘할때를 의미합니다.

Match Preparation: Attacking Movement
경기준비 : 공격적 움직임

Playmaker: Forward (ST)
플레이메이커 : 공격수(스트라이커)
Target maker: Another Forward (ST)
타겟선수 : 또다른 공격수(스트라이커)
Include Swap Position
포지션의 스왑을 포함합니다.
I let the forwards get more balls, and thus greatly decreases the chances of forward missing goals when your CCC is high.
저는 공격수들이 볼을 좀더 가지고 있게 했습니다. 그러므로 당신의 CCC가 높을때 공격수가 골을 놓칠 확률이
더 줄어들게됩니다.
This can reduce the players who pass back blindly and control the numbers of long shot only for my ghost tactic.
이것은 제 Ghost 전술에서 무의미하게 맹목적으로 백패스하는 비율을 줄이고 중거리슛의 빈도수를 조정합니다.
P.S NOTE!! : There is a small bug in FM2010 and FM2011!Although the setting has been made, but when you change position or switch players, the Core setting will be changed automatically, thus you need to re-set the setting again!
이것만!!: 2010과 2011에는 아주 작은 버그가 있습니다. 비록 모든 세팅이 되어있어도 유저분이 선수의 포지션이나 위치를 스왑 할때 제 전술의 핵심 세팅이 자동적으로 변하게 됩니다. 그러므로 유저분은 반드시 세팅을 다시해주시기 바랍니다.

Player Requirements
요구되는 선수

FC/ST: 1.Finishing; 2.Pace & Acceleration, Dribbling. 
공격수 : 1. 골결정력 2. 주력, 가속도, 드리블

AMRL: Dribbling, Pace & Acc,Finishing.My tactic need AMRL cut inside,so you can train ST to AMRL.
공격형미드필더 좌/우 : 드리블, 지구력, 가속도, 골결정력. 제 전술에서는 공격형 미드필더들은 안으로 침투합니다.
따라서 스트라이커들을 공격형미드필더들로 훈련 시킬수도 있습니다.
AML:A little better with right foot; AMR: A little better with left foot.(You must train your players into position that is at least orange or yellow color. Which is "Awkward" or "Unconvincing".
공격형 미드필더 좌 : 오른발일경우가 좀더 좋습니다. 
공격형 미드필더 우 : 왼발일 경우가 좀더 좋습니다. (반드시 플레이어의 포지션 숙련도를 적어도 오렌지색(서투름)이상 또는 노란색(가능함)으로 훈련시켜야 합니다.
MC: 1.Passing, Creativity, Finishing, Long shots;2.tackling.
중앙미드필어 : 1. 패스 , 창조성, 결정력, 중거리슛 , 2. 태클
DMC: Strength, Tackling (better learned tackles), Passing, Creativity, Long shots.
수비형미드필더 : 몸싸움, 태클, 패스, 창조성, 중거리슛
DC: 1. Jumping , Acc & Pace , Heading; 2. Positioning, Strength, Tackling
중앙수비수 : 1. 점프력, 가속도, 주력, 헤딩 2. 수비위치선정, 몸싸움, 태클
DRL: 1. Acc & Pace ; 2.Jumping,Heading,Positioni ng,Strength,Tackling.
풀백 좌우 : 1. 가속도 주력, 2. 점프력 헤딩, 위치선정, 몸싸움, 태클
GK:1. One On Ones, Reflexes;2. Handling
골키퍼 : 1. 일대일방어, 반사신경 , 2. 볼핸들링(하지만 진리는 비싼놈:-) )



Match preparation is a must, even if your team are gel-ed already, unless you want to give up on your league results. I personally recommend "Attacking Movement"
당신의 팀아 아무리 녹아들어있다고 해도 당신이 리그 결과를 포기하지 않으셨다면 경기준비는 반드시 선행이 되어야 합니다. 저는 개인적으로 "공격적인 움직임"을 추천합니다.

Wingers have to use Forward players, which mean you train your speedy Forwards into Wingers. Must have high scoring ability so as to prevent goalkeeper saving too many balls and hitting the woodworks. Use schedule AMRL (inside).
윙어들은 발빠를 공격수들을 윙어로 훈련시켜서 사용해야합니다. 그리고 윙어들은 또한 골키퍼들의 무수한 선방과
골대에 맞는 불운들을 예방하기위해서 높은 골결을 가지고 있어야 합니다.

Do not use Time Wasting because the effect is not good, it doesnt improve the possession and it makes the attacking decrease alot.
절대 시간낭비를 하지마세요, 별로 효과적이지 못해요. 별로 공점유율면에서 향상성도 없구요 공격력을 약하게만
만들뿐이에요

You can skip the part on players setting 1 by 1, as the result is very hard to be tested out, so i didnt use it. 
그리고 결과가 테스트 되기가 아주 어렵기때문에 1대1로 선수를 관리하는것을 그냥 넘기셔도되요 저도 사용안했어요

All out attack and defense drain alot on stamina, so, try to maintain at least 90% - 95% fitness before match. After every match, rest your players regarding to their fitness. (Note: Under Training "Show Filters" --> "All Schedule", hold Shift key and click the ">" icon then right click, and you can set all of your player schedule in 1 shot. This method can also be use on scout report, transfers or any other places.) Actually my tactics which consist of draining of fitness has its good point too, that is to drag the AI down with us, as the AI drains their fitness quite fast too.
엄청만 공격과 방어로 많은 스테미나가 줄어들텐데요 , 경기전에는 반드시 적어도 90~95%의 체력이 유지되도록
하셔야 해요. 매 경기후에 선수들을 체력상태에 따라 쉬게 해주세요. 사실 제 체력을 많이 잡아먹는 전술은 장점을 
가지고 있어요. 컴퓨터의 선수들을 끌고다니기 위해서 컴퓨터선수들 또한 그들의 체력을 빨리 잡아먹습니다.
Coner Tactic
V4(11.3)
Corner: Right legged on Left corner, Left legged on Right corner (Of course you have to see the stat)
코너킥: 왼쪽코너에서 오른발잡이, 오른쪽코너에서 왼발잡이선수
V3(11.1 ro 11.2)
Corner: Left legged on Left corner, Right legged on Right corner (Of course you have to see the stat)
코너킥: 왼쪽코너에서 왼발잡이, 오른쪽 코너에서 오른발잡이선수
Free Kick: Left legged on Left FK, Right legged on Right FK (Of course you have to see the stat)
프리킥 : 왼쪽에서 왼발선수, 오른쪽에서 오른발 선수

Pitch Size: Small
경기장 크기 : 작음

It is best to combine this tactic with my training schedule, good for training up "monster youth", as the schedule is made according to what i need for my tactic.
"monster youth"에게 좋은 제 훈련스케쥴을 제 전술과 아주 최고의 조합이에요. 제 훈련스케쥴은 제 전술에서
무엇이 필요한지에 따라 만들어진거거든요

Players Requirement:
요구되는 선수

How important is each role to my tactic: GK>DC>ST>AMRL>MC>DMC>DRL
전술에서 가장중요한 포지션 : 키퍼>중앙수비수>스트라이커>윙어>중앙미드필더>수비형미드필더>풀백
Heading: Main point is to see the Jumping, Jumping shows the ability to win a header, Heading means the accuracy of the header. Height also make a difference.
헤딩 : 가장중요한 포인트는 점프력입니다. 점프력은 헤딩경쟁에서 이길수있는 능력을 보여줍니다. 헤딩은 헤딩하는 
선수의 헤딩정확도를 의미합니다. 키 또한 조금의 차이를 만듭니다.

The "Butcher": It means players with high Aggression, Bravery and Dirtiness, with the skill of "Dive into Tackle" will be the best. "Butcher" will shine best in MC position, position at DRL also not bad.
"도살자" : 적극성과 대담성 dirtness(헐 .. fm 에서 뭐였지?-_-)이 좋은 선수를 말하는데요 특히 "강한태클을 선호"라는
선플이 있으면 최고랍니다. 이 "도살자"는 중앙미드필더에서 가장 빛을 발할것입니다. 좌우 풀백도 나쁘진 않구요

When down to 10 man: change to 423
한명 퇴장시 : 423 전술도 바꿉니다.

It is recommended to use Ghost Tactics during friendly matches. Switch 3--6 times respectively youlself. (That is to let your team players to get use to the tactics.
친선경기에서 Ghost 전술을 사용하시기를 추천합니다. 각각 3~6번정도 바꿔주세요(당신의 팀을 이전술에 녹아들게
해주세요)

***Preferred moves***

Bad:

Terribly Bad In FM11.1 shoots From Distance
중거리슛 선호

Good:

Free kickers -- Good: Hits Free Kicks With Power,Tries Long Range Freekicks.
프리키커 : 좋은 선플 : 강하게 슛을 함 또는 넓은 범위의 프리킥을 시도(이거 선플이 뭐였죠?)

ST/AMRLC -- Good: Places Shots,Avoids Using Weaker Foot,Likes To Lob Keeper Bad: Runs With Ball Down Left/Right.
스트라이커 / 좌우윙어 : 좋은 선플 : 슛을 선호, 약한발 사용을 자제, 로빙슛 선호
                                    나쁜 선플 : 볼을 가고 뒤로 달림

AMRL -- Better: Avoids Using Weaker Foot,Cut Inside Good: Places Shots,Likes To Lob Keeper Bad: Runs With Ball Down Left/Right.
좌우 윙어 : 더 좋은 선플 : 약한발 사용을 피함, 안으로 침투 선호, 좋은 선플 : 슛을 선호, 로빙슛 선호
                 나쁜 선플 : 볼을 가지고 왼쪽 또른 오른쪽으로 달림..

MC/DMC -- Good: Shoots With Power, Dives Into Tackles.
중미 / 수미 : 좋은 선플 : 강슛 선호, 강한 태클 선호
DRL -- Good: Dives Into Tackles.
좌우 풀백 : 좋은 선플 : 강한태클 선호

DC -- No

Good luck and play well! 

By Zero Sea.

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11.3버전입니다.
기존의 전술을 그대로 사용한듯한 느낌이 듭니다.
단지, 코너킥설정부분에서만 차이점을 보이고 있습니다.
만든이도 귀찮았는지 설명부분은 하나도 건드리지 않고 v3랑 같은것을 썼습니다.
덕분에 해석할필요 없어졌죠.. 하하:)

[해외][11.3] GHOST TACTIC V4
[해외][11.3] GHOST TACTIC V4

외국사이트에서 누가 이 전술을 쓰고올린 사진파일입니다:) 참고하세요
  • [레벨:1]3.Baines 2011.08.13 22:02
    ㅋㅅㅋ
  • [레벨:1]짜릿한그순간 2011.08.13 22:09
    Ghost 전술..
    이 사람 전술 예전에 올라온 거랑 모양 똑같네.
    팀은 바꾸면서 해도 전술은 다 거기서 거기로 하는 듯..
  • [레벨:31]RTW 2011.08.13 22:27
    예전에 올라온거랑 모양이 똑같은게 아니고 그냥 똑같은거

    한때 유용히 사용했으니 ㅊㅊ
  • [레벨:24]이아마 2011.08.13 22:30
    감사합니다~
  • [레벨:1]노량진초등학교 2011.08.13 22:39
    츠동에서이미예전에봤음 그냥쓸만함
  • [레벨:1]바람이분다 2011.08.14 13:15
    이거 볼 존나돌리고 공격수들 골못넣고 세트피스로만 넣는거 아님?
  • [레벨:10]에펨나르 2011.08.15 12:24
    사코 설정 빨임
  • [레벨:13]조지베스트+긱스 2011.08.15 17:43
    난 이전술이 최고라고 생각하는데
  • [레벨:25]리즈홍 2011.08.15 18:20
    그래서 파일은?
  • [레벨:2]현저 2011.08.23 13:08
    파일이 없는디
  • [레벨:3]제갈공룡 2011.11.05 03:23
    항상 감사합니다.
  • [레벨:11]오로지고 2011.11.05 09:00
    ㄳㄳ
  • [레벨:12]Nalgae 2011.11.05 18:15
    감사합니다.

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